Szepty z sieci

Teledysk promujący Wieżę Roberta J. Szmidta

wieżaNowa powieść Roberta J. Szmidta, Wieża już od kilku dni jest dostępna na książkowym rynku. Wydarzenia w niej zawarte dzieją się w Uniwersum Metro 2033. Z tej okazji przygotowano specjalny teledysk, który ma na celu promowanie nowo wydanej powieści. Realizacji tego projektu podjęło się wydawnictwo Insignis przy pomocy zespołu Lux Perpetua.

Wieża jest kontynuacją historii zawartej w Otchłani, wydanej przez autora rok temu. Świat, w którym przyszło żyć ludzkości to postapokaliptyczne, brutalne czasy, gdzie trudno jest prowadzić nawet w miarę normalne życie. Ludzie, którzy uważani są za ponadprzeciętnych mają na swoim koncie nieciekawe historie i wywołują przerażenie u innych mieszkańców. Dwaj bohaterowie Iskra i Nauczyciel postanawiają wyruszyć w rejony Wrocławia roku 2033, które uznawane są za najmroczniejsze. Podziemne korytarze tej metropolii skrywają tak mroczne i przerażające tajemnice, że śmierć przy nich wydaje się najmniejszym zmartwieniem. Już wkrótce na własnej skórze doświadczą tego bohaterowie Wieży.

Do tej pory, historia stworzona przez Dmitrija Glukhovsky’ego Metro 2033, przedstawiająca wizję postapokaliptycznego świata, przekonała do siebie już miliony czytelników na całym świecie. Również wielu pisarzy, czerpiąc inspirację z talentu Glukhovsky’ego, dołączyło do stworzonego przez niego uniwersum i tworzy własne historie, osadzone w tym świecie.

Wizja zagłady ludzkości według Dmitrija stała się też impulsem dla warszawskiego, metalowego zespołu Lux Perpetua do stworzenia piosenki pod tytułem Pociąg do piekła bram. Natomiast wydawnictwo Insignis Media podjęło się produkcji teledysku, który z kolei promuje najnowszą powieść Roberta J. Szmidta, Wieża.

Naszym zdaniem, świetna inicjatywa, gratulujemy pomysłu! Mamy nadzieję, że wkrótce ukaże się więcej ciekawych projektów, inspirowanych tak wybitnymi powieściami jak Wieża. Czytaliście już? Zachęcamy do podzielenia się opiniami na temat teledysku jak i samej książki.