Nie tylko morsowanie: książki dla odważnych!

Morsowanie w moim odczuciu brzmi niebezpiecznie podobnie do słowa mordowanie: niewątpliwie należę do grona zagorzałych piecuchów. 😉 Czasem jednak warto spróbować przełamać pierwsze lody i zgłębić temat, który wywołuje ciarki chyba u wszystkich: u jednych z zachwytu i radości, u innych z mrozu i grozy. Jak poprawić swoją kondycję? W grę wchodzi przecież nie tylko morsowanie: książki o wytrzymałości i technikach oddechowych znajdziecie w tym zestawieniu.

Nie tylko morsowanie: książki dla odważnych!

Morsowanie: książki o wytrzymałości i technikach oddechowych

Ewa Zwierzchowska Morsowanie

Ewa Wierzchowska Morsowanie

Was także w mediach społecznościowych zalała wielka fala zdjęć morsujących znajomych? Jeśli ich szerokie uśmiechy bierzecie za znak, że lodowate kąpiele to coś, czego warto spróbować, to możecie zacząć od książki Ewy Wierzchowskiej. Morsowaniu autorka zebrała najważniejsze informacje: co, jak i dla kogo.

Pakiet: Co nas nie zabije, Droga Icemana

Wim Hof: Co nas nie zabije i Droga Icemana

Wim Hof to człowiek-legenda. 30 stopni Celsjusza na minusie absolutnie nie robi na nim wrażenia, mało tego – nie przeszkadza mu w przebiegnięciu maratonu. Wim Hof opracował technikę kontrolowania oddechu i zwiększania odporności na zimno. Dzięki niej cieszy się żelaznym zdrowiem i stalową odpornością, dokonał także niezwykłych rzeczy, w tym pobił rekord Guinessa – aż 21 razy!

W pakiecie znajdują się dwie książki:

  • Co nas nie zabije to opowieść dziennikarza Scotta Carneya, który ze sceptyka zmienił się w ucznia Wim Hofa. Carney rozmawia nie tylko z Wim Hofem, ale także z ludźmi, którzy dzięki stosowaniu jego metody ulepszyli swoje życie.
  • Droga Icemana to poradnik napisany wspólnie z Koenem de Jongiem. Książka zawiera opis ćwiczeń oddechowych, sposobów na oswajanie się z zimnem oraz metod pracy z umysłem, których można spróbować w warunkach domowych.

Patrick Mckeown Tlenowa przewaga

Patrick Mckeown Tlenowa przewaga

Skoro już jesteśmy przy ćwiczeniach oddechowych – na nich właśnie skupia się w swojej książce Patrick Mckeown. Autor przekonuje, że dzięki świadomemu oddychaniu możemy poprawić poziom naszej energii, wspomóc koncentrację, a także osiągać lepsze wyniki w czasie treningów fizycznych. Same korzyści, zero sprzętów potrzebnych do ćwiczeń – spróbować można w domu.

Steve House Kilian Jornet Scott Johnston Pod górę. Trening dla biegaczy i skiturowców

S. H. Kilian i J. S. Johnston Pod górę. Trening dla biegaczy i skiturowców

Jeżeli moczenie się w lodowatej wodzie do Was nie przemawia, za to lubicie się poruszać i macie do czynienia z bieganiem częściej niż w przypadku spóźnienia na autobus, to ta książka może Was zainteresować. Pod górę to poradnik, w którym znajdziecie praktyczną wiedzę dotyczącą metodologii treningu wytrzymałościowego. Autorzy dzielą się przykładowymi planami treningowymi oraz wskazówkami przydatnymi w układaniu własnych planów ćwiczeń.

Zobacz także:

Katarzyna Stachura