PolecamyPoradnikiRecenzje

Jak ogarniać emocje w pracy? Sprawdź recenzję tytułu

Jak ogarniać emocje w pracy

Profesjonalista musi umieć maskować wszystkie emocje. Wszelkiego rodzaju uczucia nie są mile widziane w miejscu pracy. Sukces należy tylko do tych, którzy w swoich decyzjach kierują się jedynie zimną kalkulacją. Jakie inne fałszywe przekonania na temat związku uczuć i kariery słyszeliście? Obalmy je razem z książką Jak ogarniać emocje w pracy!

Jak ogarniać emocje w pracy znajdziesz na TaniaKsiazka.pl

Społeczność stadna

Okres edukacji, na którą poświęcamy znaczną część naszego życia, ma w teorii przygotować nas do pracy zawodowej. O ile dzięki latom spędzonym w szkole, na uczelni lub na kursach możemy zdobyć tytuł uprawniający nas do zawodu, o tyle raczej nikt nie przygotowuje nas mentalnie na trud wynikający z pracy zespołowej.

Bez względu na to, jaką rolę pełnimy, zazwyczaj jesteśmy częścią większej, zintegrowanej całości. Nawet jeśli nasze stanowisko nie wymaga bezpośredniego kontaktu z klientem lub z innymi przedstawicielami firmy, zazwyczaj mimo wszystko jesteśmy zależni od innych.

Niestety nie zawsze są to osoby przyjaźnie do nas nastawione. A nawet jeśli, często w ferworze rywalizacji lub starciu z własnymi lękami, współpraca z drugim człowiekiem może pozostawiać wiele do życzenia. I choć nie mamy wpływu na emocje innych osób, mamy wpływ na to, jak możemy zarządzać swoimi. W jaki sposób? Choćby zaczynając od poradnika Liz Fosslien i Molly Duffy West.

Jak ogarniać emocje w pracy – książki szukaj na TaniaKsiazka.pl

Fot. A. Alimowska

Jak ogarniać emocje w pracy?

Jako ludzie nie funkcjonujemy poza światem emocji. Mogą być one przez nas odczuwane silniej lub słabiej, możemy być szczególnie podatni na jakieś spektrum na skali emocji. Niemniej bez względu na sytuację, w której się znajdujemy, nie możemy odłożyć ich na bok i udawać, że nie istnieją.

To znaczy, udawać możemy, ale prędzej czy później skończy się to naszą frustracją, wypaleniem i szeregiem chorób psychosomatycznych.

Ale jak pogodzić rolę profesjonalisty dobrze wykonującego swój zawód z emocjami? W końcu te bywają spontaniczne, nieprzewidywalne, a już na pewno niewpisujące się w schemat zimnej kalkulacji…

Książki szukaj na TaniaKsiazka.pl

Fot. A.Alimowska

Emocje nie są Twoim wrogiem

Otóż często do swoich uczuć podchodzimy w bardzo wykluczający sposób. Myślimy, że pozbycie się ich lub zepchnięcie w głąb siebie jest najlepszą strategią na sukces. Nic bardziej mylnego!

Nasze emocje powinniśmy traktować jako kompas (lub termometr, jeśli taka metafora przemawia do Was bardziej). Nasze odczucia pokazują nam bowiem sfery, w których należałoby coś poprawić, pomagają wieść nas intuicji, a także mogą utwierdzać nas w przekonaniu, że zmierzamy w dobrą stronę.

Jak więc zacząć swoją drogę w stronę akceptacji? Uznaj swoje emocje za sprzymierzeńców. W końcu one chcą Cię prowadzić i chronić w każdej dziedzinie życia. Nie bój się ich, a spróbuj je zrozumieć i opracuj w oparciu o nie swój plan działania.

Ukierunkowanie myślą

Czasami sami nakręcamy trudne dla siebie emocje różnymi przekonaniami. Nasz umysł kreuje nasze emocje, a nasze emocje mają wpływ na nasz umysł. Dlatego tak ważne jest zadbanie o jedno i drugie.

Miejsce pracy, w którym nieustannie jesteśmy wystawieni na kontakt z drugą osobą, jest sporym wyzwaniem. Co jednak ważne – może być wspaniałą salą ćwiczeń! W końcu jak uczyć się efektywnej komunikacji z innymi… bez innych?

Bez względu na stanowisko, każda praca jest miejscem wielu wyzwań. Książka Jak ogarniać emocje w pracy jest świetnym poradnikiem jak radzić sobie w przeróżnych sytuacjach, do których zapewne nigdy nie byliśmy szkoleni. A droga przez świat naszych odczuć bez dobrego kierunkowskazu może być pełna wybojów.

Książki szukaj na TaniaKsiazka.pl

Fot. A.Alimowska

Moje wrażenia z lektury

Osobiście jestem zachwycona świetną merytoryką autorek! W sposób zwięzły, ale i wynikający z głębokiej refleksji i doświadczenia, potrafią przedstawić ogrom przykładów oraz technik do radzenia sobie z trudami pracy zawodowej.

To, co doceniam szczególnie, to ogrom wiedzy z zakresu psychologii i techniki terapeutyczne przedstawione w książce. Otóż praca nad swoimi emocjami w miejscu tak specyficznym jak zakład pracy może być świetnym początkiem do przewartościowania swojej życiowej hierarchii.

Temat szczęścia i realizacji w pracy dotyczy bowiem relacji z samym sobą, poczucia własnej wartości i umiejętności wyznaczania zdrowych granic – umiejętności przydatnych także poza nią. Zaś wiedza przedstawiona w naprawdę esencjonalny sposób na kartach poradnika Liz i Molly może być świetnym drogowskazem. Tak na dobry początek. 🙂

Sprawdź Jak ogarniać emocje w pracy, sięgając po książkę dostępną tutaj.

Ania ocenia:
  • 10/10
    Jak mocno książka mnie wciągnęła? - 10/10
  • 10/10
    Jak oceniam styl pisania, język i warsztat autora? - 10/10
  • 10/10
    Czy warto przeczytać tę książkę ponownie? - 10/10
  • 10/10
    Jak oceniam wartość praktyczną wiedzy zawartej w tytule? - 10/10
10/10

Fragment recenzji:

Jako ludzie nie funkcjonujemy poza światem emocji. Mogą być one przez nas odczuwane silniej lub słabiej, możemy być szczególnie podatni na jakieś spektrum na skali emocji. Niemniej bez względu na sytuację, w której się znajdujemy, nie możemy odłożyć ich na bok i udawać, że nie istnieją.

Ale jak pogodzić rolę profesjonalisty dobrze wykonującego swój zawód z emocjami? W końcu te bywają spontaniczne, nieprzewidywalne, a już na pewno niewpisujące się w schemat zimnej kalkulacji…