Szepty z sieci

Animowane okładki, czyli nowy sposób na promocję książek w sieci

Wydawnictwo PWN zaskoczyło swoich klientów zupełną nowością na rynku książek w Polsce i wypuściło dwie animowane okładki tytułów, których premiera zapowiadana jest na luty tego roku.

Jak na razie w ten sposób promowane są książki: „Hardkorowy romans. Pięćdziesiąt twarzy Greya, bestsellery i społeczeństwo” Evy Illouz oraz „Ostatni bus do Coffeeville. Zabawna opowieść o smutnych sprawach” J. Paula Hendersona. Przedstawiciele PWN zapowiadają jednak, że na tym nie koniec:

Chcemy sprawdzić, jak zareagują na tę innowację nasi czytelnicy, czy pomysł im się spodoba i czy zastosowanie tego rozwiązania przyniesie wzrost sprzedaży – mówi Marta Sypuła, Dyrektor Pionu Sprzedaży i Marketingu PWN. Jeśli animowane okładki zostaną dobrze przyjęte przez rynek, z pewnością rozważmy przygotowanie takich okładek dla kolejnych nowości wydawniczych PWNBędziemy obserwować rynek, wyciągać wnioski i na tej podstawie podejmować decyzje dotyczące animowanych okładek, ale też innych innowacji.

Taka forma promocji książek, dzięki zabawnym i pomysłowym projektom, ma za zadanie przyciągnąć uwagę czytelników. Animowane okładki lepiej zapadają w pamięć i mogą stanowić formę gry z odbiorcami, którzy zaciekawieni obrazem, zdecydują się na zakup.

dOstatni-bus-do-Coffeeville_book_full

Hardkorowy-romans_book_full

Malwina Pietrewicz